torstai 13. lokakuuta 2016

Muistoja

Minulla on oma kasvimaa
Se levisi niityn puolelle
jo kun olin lapsi
Tien kukkakaistaa
reunustivat hiekkarannat
Maa nosti minua, minulle
aarteita: kulta- ja hopearahoja
etanan, madon, leppäkertun;
heinäsirkka matkalla
toiselle rannalle ja
muurahaiset, muurahaiset

Surusilmäiset lehmät
katselivat aidan takana
Ne kantoivat selässään pilviä
Niillä minä ratsastin
Veli väitti, ettei paimenpojassa
ole virtaa; sisälläni sykähti,
kuten myöhemminkin kun pojat
ovat minua narranneet



Siskon Taikakuvien haaste 55 on Lohtua lokakuuhun. Syksy ja talvi ovat muistelujen aikaa, myös runojen kirjoittamisen aikaa. Tässä muisto lapsuudesta.

Kiitos Sisko haasteesta ja oikein hyvää syksyä sinulle!

10 kommenttia:

  1. Muistoja runosi lokakuussa lohduttaa ja myös muuloinkin, ihastuin ja luin monta kertaa. Pojat ne usein tyttöjä narrailee:) Tuli iloinen mieli kun runoilit niin kauniisti.

    Kiitos runosta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sisko, kiva kun tykkäsit runostani.

      Poista
  2. Löytyipä toinenkin runo. Itse juuri kirjoitin myös runon.
    Sinun runossasi palataan lapsuuteen. Hauskaa että ratsastit mustavalkoisilla lehmillä, vai unelmien pilvilläkö ratsastit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä ratsastin lapsena jo, heppa Hermanni käveli oksien alta ja putosin selästä mutta kiipesin pian uudelleen ja sitten jatkettiin matkaa hepan kanssa :) Mukavia muistoja lapsuudesta, taidan olla lapsi vieläkin, ainakin harmaahapsi. Lapsuus oli unelmien aikaa joka päivä. Sinä runoilet niin kauniisti ja olen ehkä hoksannut kuka Juska on, vai olenko?

      Poista
    2. Hyvä kun kiipesit uudestaan heti, muuten ratsastus olisi alkanut ehkä pelottaa.
      Kyllä me lapsia ollaan, eikö sanota, että harmaahapsi muuttuu lapseksi jälleen. Nautitaan taas lapsuudesta.
      Olet ehkä hoksannut, mutta ei paljasteta, eihän...

      Poista
    3. Nautitaan harmaahapsilapsuudesta. Putosin monta kertaa heppa Hermannin selästä, siksi varmaan niin "hassu" olenkin. Ei tietenkään tehdä paljastuksia. Mukavaa viikkoa!

      Poista
  3. Yhäkin nämä sanat ovat läsnä. Lapsuuden muistot ovat nyt kantava voima ja kun niitä vielä katselee ulkona,luonnossa, se saa hymyn huulille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lapsuuden muistot ja tapahtumat alkavat nousta mieleen. Mahdanko olla tulossa vanhaksi ;-)

      Poista
  4. Kaunis runo ja ihania muistoja lapsuudesta:)

    VastaaPoista

Koska kerään sanoja, niin mielelläni lukisin sinultakin pari. Kiitos käynnistä!